مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 05:502020-08-23بين الملل

انتقادات شدید به کارنامه سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن


شماری از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق به اهمال و ضعف نخست وزیر این کشور در قبال مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی پارلمان انتقاد و به تمدید سه ساله حضور آمریکایی ها در کشورشان اعتراض کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سفر اخیرش به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور، جمعه  شب گذشته گفت که  ترامپ تأکید کرد که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آنان در پی استقرار آنها در خارج از عراق هستند .

اعلام تداوم حضور آمریکایی ها در عراق برای سه سال دیگر با واکنش تند شماری از نمایندگان پارلمانی و شخصیت های سیاسی نزدیک به مقاومت این کشور همراه شد و نمایندگان ائتلاف الفتح نیز طی اظهارنظرهای رسانه ای اعلام کردند که تمدید حضور نیروهای آمریکایی در عراق در حوزه اختیارات نخست وزیر نبوده و پارلمان به محض از سرگیری نشست ها، در قبال این امر، اعلام موضع خواهد کرد.

عبدالامیر نجم نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از جمله نمایندگانی است که به توافق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن با ابقای نیروهای آمریکایی به مدت سه سال دیگر و امضای قراردادهای بخش انرژی انتقاد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقادات شدید به کارنامه سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن

انتقادات شدید به کارنامه سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن