مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 08:302020-08-23سياسي

علمای اهل سنت کردستان: قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طاغوت بود


علمای اهل سنت کردستان معتقد هستند که مردم کردستان ارادتی انکارناپذیر به اهل بیت پیامبر دارند و اعتقاد دارند که قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طاغوت بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محرم حدیث و آینه تمام قد به خاک افتادن عشق است، آنجا که عشق عاشقانه هفتاد و دو بار به خاک می افتد و دوباره همچون ققنوسی تازه نفس از شعله های خویش برمی خیزد و در آغوش پروردگار خویش، سرفراز و مسرور، لبخند می زند و خود را در خلد برین از سر می گیرد.

محرم حکایت غریبی است که ریشه ای 1400 ساله در تاریخ دارد و هر سال تازه تر از سال قبل با حضور پرشور عاشقان مکتب ابا عبدالله الحسین رخ می نمایاند.

استان کردستان دارای دو بافت قومی کرد و ترک و مذاهب شیعه و سنی است که تمامی آنها هر ساله در ایام محرم در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) می پردازند.

مراسمات ماه محرم در کردستان نمایش بارز ارادت ویژه مسلمانان این استان به خاندان و اهل بیت رسول الله(ص) است که در این ایام تابلویی از ارادت عاشقانه پیروان اهل سنت کردستان به سالار شهیدان ترسیم می شود.

در استان کردستان بیش از 500 هیئت مذهبی فعالیت دارد که 11 هیئت آن مربوط به اهل تسنن است و در عزاداری ها همراه با برادران و خواهران تشیع استان شرکت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علمای اهل سنت کردستان: قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طاغوت بود

علمای اهل سنت کردستان: قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طاغوت بود