مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 10:002020-08-23فرهنگي

شعر عاشورایی کهنه نمی شود


نویسنده کتاب «قصه کربلا» عاشورا را استحکام بخش ادبیات ایران دانست و گفت: بسیاری از شعرای متعهد خود را ملزم به سرودن آثاری در این وادی می دانستند و این اشعار هیچگاه کهنه نمی شود.

- نویسنده کتاب قصه کربلا عاشورا را استحکام بخش ادبیات ایران دانست و گفت: بسیاری از شعرای متعهد خود را ملزم به سرودن آثاری در این وادی می دانستند و این اشعار هیچگاه کهنه نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی قزلی با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت و گو خلاقیت و دقت ادبی را از ویژگی های شعرای عاشورایی دانست و گفت: در ابتدای شکل گیری شعر فارسی در هر سده آثاری را در باب واقعه عاشورا می یابیم که هیچگاه از تازگی آن کاسته نمی شود.

وی با بیان اینکه سرودن در قامت شعر عاشورایی در آثار هر یک از شعرا به گونه ای دیده می شود، افزود: این اتفاق در حوزه نثر کمتر رخ داده است و می توان از آثار اندکی نام برد.

قزلی معتقد است ادبیات منثور نسبت به ادبیات منظوم متأخر بوده و آنچه از ادبیات منثور یافت می شود، مبتنی بر ادبیات، نگارش نشده است و نویسنده قصد نگارش وقایع تاریخی را داشته که امروز در می یابیم این نویسنده دقت های ادبی بی شمار داشته است.

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: بر اساس روایات تاریخی و دینی معتقدیم هیچ عمل و حرفی از جانب معصومین (ع) بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر عاشورایی کهنه نمی شود

شعر عاشورایی کهنه نمی شود