مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 13:152020-08-23اقتصادي

اجرای طرح های بیابان زدایی در 667 هکتار از اراضی آرادان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از اجرای طرح های بیابان زدایی در 667 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

- مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آرادان اظهار کرد: طی هفت سال گذشته بیش از هر دوره دیگری عملیات مقابله با بیابان در قالب طرح های بیابان زدایی در شهرستان آرادان به انجام رسیده است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید بالغ بر 667 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان آرادان گیاهان و نهال های مقاوم به خشکی ازجمله تاغ، قره داغ و آتریپلکس کشت شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: امسال نیز 275 هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با گونه های تاغ، آتریپلکس و قره داغ کشت شد.

حسینی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی از شعارها و دغدغه های اصلی دولت به شمار می رود، افزود: با نزولات جوی، اجرای طرح های آبخیزداری، قرق و مدیریت چرا در سال های اخیر، تا حد زیادی شاهد رفع خطر بیابانی شدن اراضی شهرستان آرادان بوده ایم که البته تداوم این رویه به وضعیت بارندگی و ادامه طرح های یادشده در سالیان آتی بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های بیابان زدایی در قالب کشت نهال های مقاوم از گونه های قره داغ و آتری پلکس یا اسفناج وحشی باعث تثبیت شن های روان در نقاط بیابانی و تقویت پوشش گیاهی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های بیابان زدایی در 667 هکتار از اراضی آرادان

اجرای طرح های بیابان زدایی در 667 هکتار از اراضی آرادان