مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 13:202020-08-23اجتماعي

پیشنهاد ایران برای ایجاد مرکز منطقه ای مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله تصویب شد


پیشنهاد ایران برای ایجاد مرکز منطقه ای نوع 2 یونسکو در زمینه مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله در ایران به تصویب مجمع عمومی یونسکو رسید.

- پیشنهاد ایران برای ایجاد مرکز منطقه ای نوع 2 یونسکو در زمینه مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله در ایران به تصویب مجمع عمومی یونسکو رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و کشورهای منطقه و توانمندی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در انجام مطالعات مدیریت ریسک زلزله، در سال 1394 درخواست ایجاد مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا به عنوان مرکز منطقه نوع 2 یونسکو، توسط پژوهشگاه و با همکاری نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو به دفتر یونسکو در پاریس ارسال شد.

پس از انجام ارزیابی های مختلف توسط کارشناسان یونسکو و تایید توانمندی پژوهشگاه برای تأسیس این مرکز مذکور، ایجاد این مرکز به تأیید کمیته اجرایی یونسکو و ایجاد این مرکز در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در چهلمین مجمع عمومی یونسکو در پاریس و با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای عضو، مطرح شد و با اجماع به تصویب رسید.

در این نشست ایجاد 5 مرکز منطقه ای در زمینه های مختلف به تصویب رسید که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، تنها مورد مصوب در منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ایران برای ایجاد مرکز منطقه ای مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله تصویب شد

پیشنهاد ایران برای ایجاد مرکز منطقه ای مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله تصویب شد