مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 20:152020-08-23پزشكي

ماسک خیس را به این دلیل دور بیاندازید


رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک هنگام حضور در مراسم عزاداری، گفت: با توجه به گرمای هوا اگر ماسک به دلیل تعریق یا هر دلیل دیگری خیس شود کارایی خود را از دست می دهد و عوامل میکروبی از طریق رطوبت می توانند به بینی یا دهان فرد منتقل شوند.

- ایسنا/خوزستان رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک هنگام حضور در مراسم عزاداری، گفت: با توجه به گرمای هوا اگر ماسک به دلیل تعریق یا هر دلیل دیگری خیس شود کارایی خود را از دست می دهد و عوامل میکروبی از طریق رطوبت می توانند به بینی یا دهان فرد منتقل شوند.

دکتر شکرالله سلمان زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در روزهای آینده به رفتار مردم بستگی دارد و اگر مردم رعایت کنند، قطعا ماه محرم به خوبی پشت سر گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه باید مراسم حتما در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری و با استفاده از ماسک برگزار شود، در خصوص چگونگی استفاده از ماسک در مراسم عزاداری، افزود: استفاده از ماسک های سه لایه جراحی برای حضور در مراسم عزاداری کافی است و استفاده از ماسک فیلتردار برای عموم توصیه نمی شود زیرا قطرات تنفسی فرد از طریق سوپاپ های ماسک خارج می شود و در صورت آلوده بودن فرد استفاده کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک خیس را به این دلیل دور بیاندازید

ماسک خیس را به این دلیل دور بیاندازید