مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 شهریور 1399 ساعت 22:202020-08-23اقتصادي

تولید 12میلیون تن ذرت سیلویی در کشور/ تامین بذرذرت سیلویی کشور در دشت مغان اردبیل


در حال حاضر در سطح کشور 12 میلیون تن ذرت سیلویی تولید می شود که 95 درصد بذر ذرت تولید شده کشور از منطقه مغان استان اردبیل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  عباس کشاورز در بازدید از مزارع بذر منطقه مغان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور 12 میلیون تن ذرت سیلویی تولید می شود اظهار کرد: با ظرفیت های کشاورزی که در شمال استان اردبیل وجود دارد، 95 درصد از بذر ذرت کشور در منطقه مغان تولید می شود.

وی افزود: منطقه مغان با استعدادهای بی نظیری که در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد در بخش های مختلفی همچون تولید محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی، تولید بذر، توسعه الگوی کشاورزی و رونق تولید برای کشور تاثیرگذار است.

قائم مقام تلاش می کند تا ضمن تامین نیاز کشور به محصولات و نهاده های کشاورزی در کاهش واردات نیز موثر باشد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای کشت سویا در اراضی کشاورزی شمال استان اردبیل اظهار داشت: منطقه مغان برای تولید محصول سویا بعد از محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو در حدود 50 هزار هکتار ظرفیت دارد و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و با برنامه ریزی مناسب و دقیق این موضوع را نیز در اراضی کشاورزی مستعد این منطقه نهادینه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 12میلیون تن ذرت سیلویی در کشور/ تامین بذرذرت سیلویی کشور در دشت مغان اردبیل

تولید 12میلیون تن ذرت سیلویی در کشور/ تامین بذرذرت سیلویی کشور در دشت مغان اردبیل