مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 04:302020-08-24سياسي

سیستم نیمه ریاستی-نیمه پارلمانی مهم ترین عامل بروز مشکلات در کشور است


ما در کشور هم به تغییر نظام نیمه ریاستی، نیمه پارلمانی و هم به تقویت احزاب نیازمند هستیم.

- ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده پیشین مجلس گفت: ما در کشور هم به تغییر نظام نیمه ریاستی، نیمه پارلمانی و هم به تقویت احزاب نیازمند هستیم.

سعید باستانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص علل ضعف دولت ها و افزایش نارضایتی نسبت به عملکرد آنها در دوره های دوم، اظهار کرد: دو عامل اساسی در بروز این مشکل دخیل است، اولین عامل نبود احزاب قوی و قدرتمند در کشور است، طبیعتا وقتی کسی وابستگی به حزبی داشته باشد، این را می داند که حتی پس از تمام شدن دوران ریاست جمهوری اش، آن حزب هنوز پابرجاست، از حمایت های مردمی برخوردار است و باید همچنان در مناسبت های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی کند.

وی حاکم بودن سیستم نیمه ریاستی، نیمه پارلمانی در کشور را به عنوان دومین عامل ایجاد ناکارآمدی در مجموعه های اجرایی کشور برشمرد و افزود: سیستم حاکم بر کشور ما، یک سیستم ریاستی نیست که حالا ما تصمیم به تغییر مسیر این سیستم به سمت پارلمانی بگیریم، این سیستم نیمه ریاستی، نیمه پارلمانی یک سری مشکلات عدیده در اجرا دارد.

سیستم نیمه ریاستی-نیمه پارلمانی نوعی تقابل میان دولت و مجلس ایجاد می کند این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سیستم از طرفی مجلس باید یک نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم نیمه ریاستی-نیمه پارلمانی مهم ترین عامل بروز مشکلات در کشور است

سیستم نیمه ریاستی-نیمه پارلمانی مهم ترین عامل بروز مشکلات در کشور است