مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-24بين الملل

تقویت روابط دوجانبه و منطقه ای؛ محور گفت وگوی روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان


در گفت وگوی تلفنی روسای جمهور افغانستان و تاجیکستان، تقویت روابط دوجانبه، همکاری های منطقه ای و افزایش همکاری ها در امتداد سواحل دریای آمو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اشرف غنی ، رییس جمهور افغانستان، با امام علی رحمان ، همتای تاجیکستانی خود، تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس اعلام ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این گفت وگوی تلفنی که امروز دوشنبه، سوم سنبله، صورت گرفت، سران دو کشور درباره روابط دوجانبه به ویژه در بخش تجارت، ترانزیت، تقویت هرچه بیش تر همکاری های منطقه ای و افزایش همکاری ها در امتداد سواحل دریای آمو، رایزنی کرده اند.

این تماس تلفنی پنج روز پس از بازدید امام علی رحمان از مناطقی در کنار دریای آمو و گفت وگوی او از طریق بلندگو با شماری از ساکنان بدخشان انجام شد.

بر اساس اعلام ارگ، غنی در این گفت وگو اظهرا داشت که مرز افغانستان و تاجیکستان به نقطه دوستی و پیشرفت تبدیل می شود و نمونه دوستی و همکاری خوب میان دو کشور همسایه خواهد بود.

همچنین امام علی رحمان از روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان نیز حمایت کرد.

رحمان همچنین تاکید کرد که تاجیکستان در نشست های منطقه ای و بین المللی، در کنار افغانستان خواهد بود و از موضع دولت افغانستان حمایت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت روابط دوجانبه و منطقه ای؛ محور گفت وگوی روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان

تقویت روابط دوجانبه و منطقه ای؛ محور گفت وگوی روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان