مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 شهریور 1399 ساعت 09:552020-08-24بين الملل

یونان در بحبوحه تنش با ترکیه مانور نظامی برگزار می کند


یونان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رزمایشی با حضور نیروی هوایی و دریایی خود در منطقه ای در حوزه شرق مدیترانه که ترکیه در آنجا مشغول انجام فعالیت های مربوط به اکتشاف نفت و گاز است، - یونان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رزمایشی با حضور نیروی هوایی و دریایی خود در منطقه ای در حوزه شرق مدیترانه که ترکیه در آنجا مشغول انجام فعالیت های مربوط به اکتشاف نفت و گاز است، برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که این دو کشور همسایه همچنان با یکدیگر بر سر حقوق مربوط به عملیات های اکتشاف و صادرات انرژی در آب های دریای مدیترانه با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

مقام های یونان اعلام داشتند، رزمایش ارتش این کشور از فردا سه شنبه در جزیره کرت، واقع در جنوب شرق این کشور و با گلوله های جنگی شروع شده و تا روز پنجشنبه ادامه می یابد.

اخیرا ترکیه یک کشتی اکتشافی خود را با اسکورت کشتی های جنگی به جهت شناسایی و اکتشاف منابع نفت و گاز به منطقه فرستاده و در همین راستا روز یکشنبه اعلام کرد این فعالیت های اکتشافی را تا 27 اوت ادامه می دهد.

دولت ترکیه ادعای یونان در خصوص داشتن حق انحصاری بر منابع این آب ها را به چالش کشیده و گفته است که جزایر نباید در محاسبه مرز دریایی بین این دو کشور لحاظ شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان در بحبوحه تنش با ترکیه مانور نظامی برگزار می کند

یونان در بحبوحه تنش با ترکیه مانور نظامی برگزار می کند