مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 03:002020-08-24سياسي

روضه روز پنجم محرم؛ شهادت حبیب بن مظاهر (ع)


پنجمین روز محرم روزی است که هیئات حسینی تبریز بر دامان پیرغلام دربار اباعبدالله الحسین(ع)، جناب حبیب بن مظاهر(ع) متوسل می شوند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی پنجمین روز محرم روزی است که هیئات حسینی تبریز بر دامان پیرغلام دربار اباعبدالله الحسین(ع)، جناب حبیب بن مظاهر(ع) متوسل می شوند.

در این مطلب ماجرای ملحق شدن حبیب بن مظاهر(ع) به قافله عشق و سپاه حسین بن علی(ع) و نحوه شهادت این پیرغلام علوی را بازگو می کنیم.

ورود حبیب به صحرای کربلا حبیب بن مظاهر و دوست بزرگوارش مسلم بن عوسجه پیش از ماجرای کربلا در کوفه، برای یاری امام حسین (ع) از مردم بیعت می گرفتند.

هنگامی که ابن زیاد به کوفه آمد و بر مردم سخت گرفت، مردم مسلم بن عقیل را تنها گذاشتند و بیعت شکستند، قبیله بنی اسد حبیب و مسلم بن عوسجه را نزد خود پنهان کردند تا به آنها آسیبی نرسد، و هنگامی که امام به کربلا آمد، این دو دوست صمیمی به سوی حضرت رهسپار شدند.

در آن اختناق، روزها از چشم جاسوسان و مأموران ابن زیاد پنهان می شدند و شب ها طی طریق می کردند تا به اردوی امام ملحق شدند.

حبیب در شب عاشورا در شب عاشورا، حبیب چون بریر شادمان و خرسند بود.

به گونه ای که یکی از اصحاب به او خرده گرفت: ای برادر! این ساعت زمان شوخی نیست حبیب در پاسخ گفت: کجا از این جا سزاوارتر برای سرور خواهد بود؟ در حالی که تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روضه روز پنجم محرم؛ شهادت حبیب بن مظاهر (ع)

روضه روز پنجم محرم؛ شهادت حبیب بن مظاهر (ع)