مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 03:402020-08-25دانش

ساخت نانوکاتالیست سبز برای حذف پساب نساجی و فاضلاب


پژوهشگران دانشگاه آزاد کاتالیست های دوستدار طبیعت با استفاده از عصاره یک نوع گیاه برای حذف آلاینده های رنگی از فاضلاب صنایع نساجی و تصفیه آب وفاضلاب در فاز آزمایشگاهی تولید کردند.

- پژوهشگران دانشگاه آزاد کاتالیست های دوستدار طبیعت با استفاده از عصاره یک نوع گیاه برای حذف آلاینده های رنگی از فاضلاب صنایع نساجی و تصفیه آب وفاضلاب در فاز آزمایشگاهی تولید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر مهدی مهام، پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با بیان اینکه در این تحقیقات روش اقتصادی و سازگار با محیط زیست برای سنتز نانوذرات نقره بر روی بستر ZrO2 (اکسید سرامیکی زیرکونیوم) با استفاده از عصاره گیاه .

Ageratum conyzoides L (گل ابری) ارائه شد، افزود: سنتز سبز نانوکامپوزیت Ag/ZrO2 به عنوان یک کاتالیست هتروژن برای تخریب آلاینده های رنگی مورداستفاده قرار گرفت و مقایسه نتایج به دست آمده با سایر کاتالیست های بر پایه نقره نشان دهنده کارایی بهتر نانوکاتالیست بیوسنتز شده در پژوهش حاضر بود.

وی ادامه داد: امروزه آلاینده های آلی پایدار زیست محیطی به وسیله فعالیت های انسانی، از راه های متفاوتی تولید می شوند.

این آلاینده‎ها به ‎دلیل ویژگی های جهش‎زایی، سرطان‎زایی و سمیت بالایی که دارند برای محیط زیست و موجودات زنده بسیار خطرناک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوکاتالیست سبز برای حذف پساب نساجی و فاضلاب

ساخت نانوکاتالیست سبز برای حذف پساب نساجی و فاضلاب