مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 03:552020-08-25حوادث

رباتی که تغییرات محیطی مشکوک را به اطلاع سربازان می رساند


محققان از تولید رباتی خبر داده اند که با استفاده از رادارهای لیدار می تواند هرگونه تغییر در بافت سه بعدی محیط اطراف را شناسایی کند و این موضوع را به اطلاع سربازان برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در سال های اخیر ربات های زیادی برای انجام عملیات شناسایی محیطی و کمک کردن به سربازان طراحی شده اند.

اما توانایی این ربات ها در کشف تغییرات عمدی ایجاد شده در محیط ناچیز بوده است.

این مساله می تواند به قیمت جان سربازان تمام شود.

به عنوان مثال، ربات شناسایی کننده تغییرات محیطی می تواند مواد منفجره کنار جاده ای را بر مبنای تغییرات ناشی از جاسازی آنها تشخیص دهد.

این تغییرات توسط چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست اما رادارهای لیدار با بررسی وضعیت محیطی از طریق اسکن سه بعدی و مقایسه اطلاعات به دست آمده با اطلاعات قبلی می توانند تغییرات مشکوک را شناسایی کنند.

ربات مذکور که توسط دانشگاه کالیفرنیا و آزمایشگاه ارتش آمریکا طراحی شده، یک ربات چرخدار و خودران مجهز به حسگرها و رادار لیدار است که با استفاده از اشعه لیزر و اسکن سه بعدی تغییرات محیطی را تشخیص می دهد.

این ربات قادر به شناسایی کوچک ترین و جزیی ترین تغییرات در محیط اطراف است و داده های جمع آوری شده به سرعت تحلیل شده و به اطلاع سربازان و نیروهای نظامی می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رباتی که تغییرات محیطی مشکوک را به اطلاع سربازان می رساند

رباتی که تغییرات محیطی مشکوک را به اطلاع سربازان می رساند