مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 06:352020-08-25سياسي

ثبت ملی محرم یزد را پیگیری می کنیم


مسئول کمیته گردشگری معنوی مذهبی استان یزد با اشاره به حضور 1276 گردشگر از 32 کشور دنیا در آیین های عزاداری محرم یزد در سال گذشته ، بر ضرورت تولید محتوای غنی برای انتشار در فضای مجازی با هدف انعکاس پیام عزت و عظمت حسینی و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی تاکید کرد.

- مهدی رجایی فر مسئول کمیته گردشگری معنوی مذهبی استان یزد با حضور در دفتر ایسنای یزد در گفت وگو با خبرنگار این رسانه، به ظرفیت این کمیته در برگزاری رویدادهای مربوط به ادیان مختلف به خصوص با توجه به ویژگی هم زیستی ادیان در یزد اشاره و تصریح کرد: همین ویژگی از دلایل ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد بوده لذا اهتمام به حفظ این شاخص برای یزد ضروری است.

وی در همین رابطه به پرچم داری یکی از پیروان آیین زرتشتی در برنامه های کمیته گردشگری معنوی مذهبی استان در مراسم های تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و از تلاش این کمیته برای ثبت و محرم یزد در فهرست آثار ناملموس کشور با توجه به تنوع آیین های آن خبر داد.

وی با تاکید بر این که ثبت محرم متفاوت و متمایز یزد می تواند در به یادگار باقی ماندن آن برای مردم کمک کند، در این مورد تصریح کرد: البته با توجه به گستردگی و تنوع مراسم های مذهبی محرم یزد باید به منظور حفظ سنت ها و آیین های مربوط به آن، به صورت جزیی تر به ثبت محرم یزد توجه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی محرم یزد را پیگیری می کنیم

ثبت ملی محرم یزد را پیگیری می کنیم