مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 08:152020-08-25سياسي

یادگار فیاض؛ از «بیهقی» تا شفیعی کدکنی


مردی از خراسان که آمده بود تا بیهقی را احیا کند، دانشکده ادبیات مشهد را بنا نهاد و شاگردانی همچون شفیعی کدکنی را به یادگار گذاشت.

- مردی از خراسان که آمده بود تا بیهقی را احیا کند، دانشکده ادبیات مشهد را بنا نهاد و شاگردانی همچون شفیعی کدکنی را به یادگار گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فیاض از کسانی بود که در آنان طلب معرفت و آموختن و کنجکاوی و پی بردن به حقایق به صورت عشقی سرشار بروز می کند که پایدار است و روزافزون ؛ این را غلامحسین یوسفی در مقاله ای که در مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی (زمستان 1350) چاپ شده، نوشته است.

امروز (چهارم شهریورماه 99) 49 سال از درگذشت علی اکبر فیاض می گذرد، مردی که پیش از مرگش، بیهقی را برای فارسی زبانان احیا کرد تا نام او حتی پس از گذشت حدود نیم قرن با تاریخ بیهقی گره بخورد.

اما این همه آن چه تا هنوز نام فیاض را در ذهن ها ماندگار نگه داشته نیست؛ او پیش از رفتنش دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد را نیز بنیان گذاری کرد.

علی اکبر فیاض کتاب های معدودی به چاپ رساند اما شاگردانی چون محمدرضا شفیعی کدکنی را به یادگار گذاشت.

چه چیز علی اکبر فیاض را استاد فیاض کرد؟ محمدجعفر یاحقی در مقاله ای با عنوان فیاض و تاریخ بیهقی درباره علی اکبر فیاض نوشته است: فیاض تقریبا هیچ کار عمده دیگری جز تصحیح تاریخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادگار فیاض؛ از «بیهقی» تا شفیعی کدکنی

یادگار فیاض؛ از «بیهقی» تا شفیعی کدکنی