مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 08:402020-08-25اجتماعي

قدمی در جهت برداشتن زباله از جنگل های بکر مازندران


آغاز به کار کارخانه کمپوست زباله شهرستان تنکابن مسئولین و فعالان محیط زیستی را برای رفع بزرگترین چالش ریست محیطی مازندران و برداشتن آلودگی پسماند از جنگل های بکر تنکابن امیدوار کرده است.

- آغاز به کار کارخانه کمپوست زباله شهرستان تنکابن ، نه تنها مازندران را یک گام به سوی تحقق استان سبز و عاری از زباله نزدیکتر کرده است و بلکه سنگینی بار 30 ساله آلودگی پسماند برجنگل های بکر تنکابن را نیز بر می دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سالهاست یکی از چالش های زیست محیطی در مازندران مسئله پسماند است و تقریبا منطقه ای در مازندران نیست که از آن در آمان بوده باشد.

حتی مسئله پسماند در برخی مناطق استان نیز به یک معضل زندگی شهری تبدیل شده بود که رهایی از آن نیاز به تدبیر مسئولان و حمایت های برون استانی داشت.

شهرستان تنکابن نیز به واسطه همنوایی جنگل و دریا و پوشش گسترده گیاهی یکی از مناطق حساس و آسیب پذیر مازندران در برابر معضل زباله است.

در گذشته ای نه چندان دور دغدغه مدیران وقت شهری تنکابن ، انتخاب مکانی برای انباشت زباله بود که پس از کشمکش های فراوان سرانجام یکی از زیباترین نقاط جنگل های منطقه دوهزار به مساحت 4.

5 هکتار برای این منظور انتخاب شد و هر روز خودروهای شهرداری زباله ها را به این مکان انتقال می دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدمی در جهت برداشتن زباله از جنگل های بکر مازندران

قدمی در جهت برداشتن زباله از جنگل های بکر مازندران