مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 08:552020-08-25اقتصادي

سکونت 20 میلیون ایرانی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 20 میلیون ایرانی در بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بروجرد، مهدی عبوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) این شهرستان اظهار کرد: در کشور 148 هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که 20 میلیون نفر در 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در این بافت زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی از اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در کشور می گذرد، عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای این منظور پیش بینی شده و قرار است در فصل بودجه نیز اعتباراتی با هدف سرعت بخشیدن به روند توسعه، بهسازی و نوسازی این بافت اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: نوسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در دو قالب انبوه سازی با مشارکت سرمایه گذار و به صورت خود مالکی و با ارائه تسهیلات دولتی انجام می شود.

عبوری افزود: در صورت اجرای پروژه های نوسازی به صورت انبوه سازی و با مشارکت سرمایه گذار، تسهیلات 220 میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکونت 20 میلیون ایرانی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری

سکونت 20 میلیون ایرانی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری