مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 10:152020-08-25فناوري

تولید موتور جنگنده های جت با چاپگر سه بعدی


ارتش انگلیس از تولید بخش هایی از موتورهای دوقلوی جت های جنگنده نسل ششم تمپست خود با استفاده از چاپگرهای سه بعدی خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت بی ای ای سیستمز که در این زمینه با ارتش انگلیس همکاری می کند، امیدوار است از این طریق بتواند روند تولید جت های جنگنده مذکور را تسریع و عملیاتی شدن آنها را تا سال 2035 ممکن کند.

برای افزایش دقت موتورهای تولیدشده بدین شیوه از ترکیبی از روش شبیه سازی رایانه ای دیجیتال و مدل سازی سه بعدی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی استفاده خواهد شد.

تمپست به عنوان اولین جنگنده نسل ششم ارتش انگلیس در کنار جنگنده هایی همچون اف 35 لایتننیگ دو و تایفون به کار گرفته می شود.

با توجه به بازنشستگی این جنگنده ها از سال 2040 به بعد، تمپست نسل ششم به عنوان جایگزینی برای جنگنده های یادشده در نظر گرفته می شود.

توانایی بالا برای پنهان کاری، امکان حمل موشک های مافوق صوت و امکان کنترل پهپادها برای انجام عملیات جنگی از جمله مزایای این جنگنده است.

در این جنگنده از یک سیستم تولید نیرو و پیشرانه خاص که توسط شرکت رولزرویس تولید شده، نیز استفاده شده که هم موجب تولید مقدار زیادی برق می شود و هم استفاده این جنگنده از تسلیحات لیزری را آسان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید موتور جنگنده های جت با چاپگر سه بعدی

تولید موتور جنگنده های جت با چاپگر سه بعدی