مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 14:252020-08-25اقتصادي

کاهش قیمت آهن و محصولات فولادی/4500 معدن فعال در کشور داریم


با توجه به اینکه از شنبه هفته آینده صادرات آهن و محصولات فولادی ممنوع می شود، بازار قیمت این محصولات با روند نزولی مواجه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر , داریوش اسماعیلی بعد از ظهر امروز سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان و بازدید از معدن طلای داشکسن قروه در جمع خبرنگاران, اظهار داشت: برای امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی در نظر گرفته شده است که می تواند در توسعه این بخش تاثیر بسیاری داشته باشد.

وی افزود: برای ایجاد معادن جدید اعتبارات لازم مشخص شده است و با توجه به اینکه خود معدن به عنوان وثیقه طرح در نظر گرفته شده است, پرداخت این تسهیلات به آسانی انجام می گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: در حال حاضر حدود 12 هزار معدن ثبت شده در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود چهار هزار و 500 مورد آن فعال و بقیه راکد هستند.

اسماعیلی یادآور شد: امسال بنا گذاشته ایم که حداقل 25 درصد از معادن راکد یعنی بیش از هزار معدن را فعال کنیم و برنامه ریزی لازم را نیز برای آن انجام داده ایم که امیدواریم محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار صادرات محصولات معدنی اشاره کرد و بیان کرد: در صادرات مس و آلومینیوم بالای 50 درصد افزایش داشته ایم اما در میزان صاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت آهن و محصولات فولادی/4500 معدن فعال در کشور داریم

کاهش قیمت آهن و محصولات فولادی/4500 معدن فعال در کشور داریم