مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 05:052020-08-26اقتصادي

کشاورزان طارمی چشم انتظار احداث واحدهای فرآوری


همه ساله با آغاز برداشت محصول، قصه پرغصه کشاورزی نیز شروع می شود، تراژدی تکراری که حکایت همه ساله کشاورزان است و گویا پایانی بر آن نیست.

- ایسنا/زنجان همه ساله با آغاز برداشت محصول، قصه پرغصه کشاورزی نیز شروع می شود، تراژدی تکراری که حکایت همه ساله کشاورزان است و گویا پایانی بر آن نیست.

همه ساله در فصل برداشت محصولات کشاورزی، شاهد کاهش قیمت محصولات به ویژه محصولاتی که زود از بین می روند، از جمله میوه و صیفی جات هستیم.

گاهی این محصولات چون صرفه اقتصادی ندارد، در زمین به حال خود رها شده و برداشت آن، آه از نهاد کشاورز برآورده و خستگی کار و تلاش یک ساله را بر تن کشاورز می گذارد.

افزایش هزینه های کارگری، افزایش قیمت نهاده های کشاورزی، افزایش قیمت اجاره ها در زمین های استیجاری، افزایش قیمت حمل و نقل بار و افزایش قیمت کود و سم، بخشی از عواملی است که دست به دست هم می دهد تا قیمت تمام شده محصولات برای کشاورزان افزایش یابد اما پس از برداشت، این حکایت به گونه دیگری برای کشاورزان رقم می خورد.

طی سال های اخیر نسخه های متفاوتی برای درمان این درد کشاورزان پیچیده می شود که یکی از مهم ترین مسائلی که شاید مرهمی بر زخم کشاورز باشد، تغییر الگوی کشت و کاشت محصولاتی با بهره وری بالا و نیاز آبی کم است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کشت دارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان طارمی چشم انتظار احداث واحدهای فرآوری

کشاورزان طارمی چشم انتظار احداث واحدهای فرآوری