مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 05:252020-08-26بين الملل

چرا امریکا پیش از خروج از برجام، مکانیسم ماشه را فعال نکرد؟


به علت نبود دلیل در اثبات نقض برجام از سوی ایران و پرهیز از مذاکرات آتی با ایران در چهارچوب گروه 1+5، آمریکا پیش از خروج از برجام مکانیسم ماشه را فعال نکرد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مسائل امریکا گفت: به علت نبود دلیل در اثبات نقض برجام از سوی ایران و پرهیز از مذاکرات آتی با ایران در چهارچوب گروه 1+5، آمریکا پیش از خروج از برجام مکانیسم ماشه را فعال نکرد.

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امریکایی ها ادعا می کنند چون نام آن ها در قطع نامه 2231 آمده است پس از حقوق برابر با کشورهای باقی مانده در برجام برخوردار هستند.

این جا تفاوت برداشت وجود دارد که آیا پایان مشارکت امریکا با برجام حقوق امریکا ذیل قطع نامه 2231 را برطرف می کند یا نه که امریکا معتقد است چنین اتفاقی نمی افتد.

وی ادامه داد: هر کشوری که در برجام باشد می توانند هر زمان که اعتراضی نسبت به بدعهدی، تخلف و یا نقض برجام دارد به کمیسیون حل اختلاف رجوع کند و موضوع را مطرح کنند، در آنجا کارشناسان، مدیران سیاسی و بعدا در سطح وزرای خارجه تشکیل جلسه می دهند.

امریکا از لحاظ حقوقی در برجام تفاوتی با استرالیا ندارد این کارشناس مسائل امریکا تصریح کرد: اگر مشکل حل نشد از طریق شورای حکمیت موضوع را حل می کنند یا به سازمان ملل ارجاع می دهند و روند آن طی می شود و در نهایت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امریکا پیش از خروج از برجام، مکانیسم ماشه را فعال نکرد؟

چرا امریکا پیش از خروج از برجام، مکانیسم ماشه را فعال نکرد؟