مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 06:052020-08-26سياسي

سبک نوحه خوانی «سعادتمند» عامل موثر در الگو شدن عزاداری یزدی ها


رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به قدمت تاریخی روضه خوانی و مقتل خوانی در این استان، گفت: مرحوم استاد «حسین سعادتمند»، اسطوره ی مداحی کشور و عامل موثری در الگو شدن عزاداری حسنیه ایران است.

- سبک نوحه خوانی سعادتمند عامل موثر در الگو شدن عزاداری یزدی ها ایسنا/یزد رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به قدمت تاریخی روضه خوانی و مقتل خوانی در این استان، گفت: مرحوم استاد حسین سعادتمند ، اسطوره ی مداحی کشور و عامل موثری در الگو شدن عزاداری حسنیه ایران است.

غلامعلی سفید پیش از ظهر امروز پنجم شهریورماه در جلسه شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثر اعضای شورا و جمعی از مداحان و شاعران شاخص یزدی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ثبت ملی صدای استاد حسین سعادتمند ، اظهار کرد: این مهم به حق انجام شده و باید بیش از پیش پاس داشته شود.

وی با بیان این که عزای سیدالشهدا در حقیقت توسل به امام حسین(ع) است، افزود: طبق روایات عزاداری بر امام حسین(ع) قبل از واقعه کربلا بوده و توسط ائمه اطهار انجام می شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه عزاداری بر شهدای دشت نینوا را نماد فرهنگی و آزادگی شیعه دانست و گفت: آن چه ما امروز داریم به برکت خون شهدا و عزاداری در وصف امام حسین(ع) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک نوحه خوانی «سعادتمند» عامل موثر در الگو شدن عزاداری یزدی ها

سبک نوحه خوانی «سعادتمند» عامل موثر در الگو شدن عزاداری یزدی ها