مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 06:302020-08-26پزشكي

علایم سرماخوردگی و کرونا قابل تفکیک نیستند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شباهت ها و یا تفاوت های سرماخوردگی و کرونا قابل تشخیص نیستند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شباهت ها و یا تفاوت های سرماخوردگی و کرونا قابل تشخیص نیستند.

عباسعلی درستی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تعدد علایم بیماری کووید19، مرز بین آن با سرماخوردگی مشخص نیست و در صورت مشکوک بودن فرد به علایمش می توان با اقدام به نمونه برداری و سی تی اسکن به تشخیص قطعی رسید.

وی بیان کرد: در ابتدا نمونه برداری های کم تری به دلیل کمبود کیت تشخیصی انجام می‎شد، اما مدتی بعد نمونه برداری علاوه بر تهران در تبریز و سایر شهرستان ها هم انجام شد و تعدادشان افزایش یافت و از هر فرد بدحال، مشکوک و نیازمند به بستری نمونه گرفته شد.

وی ادامه داد: تعداد نمونه برداری ها رفته رفته به قدری افزایش یافت که از اطرافیان و هر فردی که فرد کرونا مثبت با آن ها در ارتباط بود هم نمونه گرفته ‎شد، به طوریکه تعداد نمونه گیری ها به 1000 نمونه در روز رسید، اما اکنون سیاست وزارت بهداشت و درمان در این خصوص تغییر کرده و نمونه فقط از افراد مشکوک اخذ می شود.

درستی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد نمونه های اخذ شده از افراد مشکوک به کرونا در آذربایجان شرقی به 400 مورد در روز رسیده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علایم سرماخوردگی و کرونا قابل تفکیک نیستند

علایم سرماخوردگی و کرونا قابل تفکیک نیستند