مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 08:302020-08-26اجتماعي

مدارس روستای «امزاجرد» همدان نیاز به نوسازی دارند


دهیار روستای امزاجرد با بیان اینکه دبستان و راهنمایی پسرانه و دخترانه در روستای امزاجرد وجود دارد و دانش آموزان برای تحصیل در مقطع دبیرستان به همدان می روند، - گفت: مدارس روستای امزاجرد نیاز به نوسازی دارند.

یدالله عظیمی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح ظرفیت ها و مشکلات روستای امزاجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان، اظهار کرد: روستای امزاجرد در 15 کیلومتری شمال غرب شهر همدان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اهالی روستای امزاجرد ترک زبان هستند، افزود: 3200 نفر ساکن روستای امزاجرد بوده و جمعیت روز این روستا به بیش از 5000 نفر می رسد به طوریکه اکثر مردم کشاورز، دامدار، خیاط و تراشکار هستند.

عظیمی گندم، جو، سیب زمینی، خیار و انگور را از محصولات شاخص این روستا برشمرد و خاطرنشان کرد: یک حمام متعلق به دوره قاجار در این روستا وجود دارد که به سفره خانه سنتی تبدیل شده است.

وی با اشاره به وجود دو اقامتگاه بومگردی در روستای امزاجرد مطرح کرد: خندان تپه، پل نارنجی مربوط به 200 سال پیش، مسجد زیرزمینی متعلق به قبل از زمان سلجوقیان و درخت توت هزار ساله از ظرفیت های تاریخی و گردشگری این روستا است.

دهیار با بیان اینکه هیچ شبکه فاضلابی در این روستا وجود ندارد و درخواست های لازم برای این موضوع به شبکه آب و فاضلاب ارسال شده اما مشکل تأمین اعتبار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدارس روستای «امزاجرد» همدان نیاز به نوسازی دارند

مدارس روستای «امزاجرد» همدان نیاز به نوسازی دارند