مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 08:552020-08-26سياسي

تعزیه خوانی پسران مریانجی برای ادای نذر والدین


پیش تر اشاره شد که از گذشته تعزیه در نواحی مختلف استان همدان اجرا می شد، یکی از شهرهایی که این هنر نزد اهالی آن از جایگاهی خاص برخوردار است، مریانج است.

- ایسنا/همدان پیش تر اشاره شد که از گذشته تعزیه در نواحی مختلف استان همدان اجرا می شد، یکی از شهرهایی که این هنر نزد اهالی آن از جایگاهی خاص برخوردار است، مریانج است.

تعزیه در مریانج هر ساله باشکوه تمام اجرا می شود و جمعیت کثیری از روستاهای اطراف و شهر همدان برای تماشای مراسم شبیه خوانی از صبح روز عاشورا به سمت مریانج حرکت می کنند.

در مریانج تعزیه به هر دو شیوه میدانی و گذر به گذر اجرا می شود، تعزیه میدانی علاوه بر دهه اول محرم و سوم امام حسین(ع)، در 28 صفر و اربعین حسینی و همچنین شب های قدر در ماه رمضان هم اجرا می شود.

این نوع تعزیه در محوطه باز محلات به اجرا درمی آید و تماشاگران در اطراف محل برگزاری و پشت بام های مشرف به محل جمع می شوند، در ضمن خانواده هایی که نذر دارند، نذری خود را بین تماشاگران تقسیم می کنند.

این نذورات معمولاً شامل شربت، خرما و شیر است، تعزیه گذر به گذر نیز در عاشورا اجرا می شود و از مسجدی که در آن شبیه خوانان آماده اجرا می شوند، آغاز شده و با عبور از چند خیابان به پایان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه خوانی پسران مریانجی برای ادای نذر والدین

تعزیه خوانی پسران مریانجی برای ادای نذر والدین