مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 09:152020-08-26فرهنگي

آشنایی با مشخصات یک ساز کوبه ای در کتاب/ «داربوکا» را بشناسید


«آموزش داربوکا» عنوان یکی از تازه ترین آثار تالیفی حوزه موسیقی است که طی روزهای گذشته به همت شایان ریاحی از نوازندگان سازهای کوبه ای کشورمان پیش روز مخاطبان قرار گرفت.

- آموزش داربوکا عنوان یکی از تازه ترین آثار تالیفی حوزه موسیقی است که طی روزهای گذشته به همت شایان ریاحی از نوازندگان سازهای کوبه ای کشورمان پیش روز مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلد اول کتاب آموزش داربوکا از تازه ترین آثار پژوهشی – تالیفی حوزه موسیقی کشورمان به قلم شایان ریاحی نوازنده شناخته شده سازهای کوبه ای توسط انتشارات موسیقی عارف منتشر شد.

در توضیح این کتاب به قلم شایان ریاحی آمده است: موسیقی ایران سال هاست که مسیرها و اتفاقات نوینی را در زمینه های مختلف موسیقایی تجربه می کند.

موسیقی های عرب و ترک از جمله موسیقی های تاثیرگذار در سرتاسر جهان هستند که در ایران نیز بسیار پر مخاطب هستند.

در این راستا نفوذ و اثر بخشی سازهای کوبه ای این مناطق به دلایل بسیاری از جمله رنگ های صوتی جذاب و پر کاربرد، تنوع تکنیکی بسیار، الگوهای ریتمیک منحصر به فرد و مواردی از این دست بر کسی پوشیده نیست.

ساز داربوکا از جمله سازهای کوبه ای یکه تاز این مناطق می باشد که توانسته گوی سبقت را از سایر سازهای کوبه ای برباید، اما متاسفانه به دلیل کمبود منابع مدون و مکتوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با مشخصات یک ساز کوبه ای در کتاب/ «داربوکا» را بشناسید

آشنایی با مشخصات یک ساز کوبه ای در کتاب/ «داربوکا» را بشناسید