مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 09:352020-08-26بين الملل

پیشنهاد آمریکا درباره دریافت صدها میلیون غرامت در ازای خروج سودان از فهرست تروریسم


طرح پیشنهادی آمریکا برای حذف سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم در ازای پرداخت غرامت 330 میلیون دلاری این کشور به قربانیان آمریکایی القاعده باعث خشم مردم در این کشور فقیر حوزه شرق آفریقا شده است.

- طرح پیشنهادی آمریکا برای حذف سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم در ازای پرداخت غرامت 330 میلیون دلاری این کشور به قربانیان آمریکایی القاعده باعث خشم مردم در این کشور فقیر حوزه شرق آفریقا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه به خارطوم سفر کرد تا بر حمایت کشورش از دولت انتقالی جدیدی که در پی سقوط عمر البشیر در سال گذشته قدرت را در سودان در دست گرفت، تاکید کند.

پامپئو که در ضمن این سفر خواستار بهبود روابط میان سودان و اسراییل شد، درباره مساله برداشتن تحریم ها نیز با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به بحث پرداخت.

آمریکا در سال های اخیر به تدریج روابطش را با سودان بازیابی کرده اما تاکید داشته قبل از خارج کردن نام این کشور از فهرست کشورهای پشتیبان تروریسم باید یک سری مناقشات حقوقی موجود حل شوند.

سودان از سال 1993 نامش در این فهرست قرار داشته و به همین سبب تدابیری تنبیهی علیه آن از جمله جلوگیری از اعطای کمک های مالی نهادهای بین المللی به آن اعمال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد آمریکا درباره دریافت صدها میلیون غرامت در ازای خروج سودان از فهرست تروریسم

پیشنهاد آمریکا درباره دریافت صدها میلیون غرامت در ازای خروج سودان از فهرست تروریسم