مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 09:452020-08-26سياسي

کاروان نوحه خوان


برپایی ‍‍حسینیه سیار در جمهوری اسلامی دارای سابقه بسیار طولانی است به طوری که درگذشته مداحان و هیئت ها به خیابان هایی که در آن بعضی از افراد توان آمدن به هیئت نداشتند رفته و برای آن ها نوحه خوانی می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لنگرود، ماه محرم برای ما ایرانی ها رنگ و بوی دیگری دارد، مردمان ایران همواره عشق و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دوران مختلف و ماه محرم نشان می دهند.

ما شیعیان آموختیم اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه به همین دلیل با شروع ماه محرم تمامی نقاط ایران توسط جوان و پیر، نوجوان و کودک، زن و مرد سیاه پوش شده و پارچه و کتیبه های مشکی بر سر هر خانه ای نصب می شود تا علاوه بر رشادت های شهدای دشت نینوا، راه مبارزه با استکبار هم به جهانیان نشان دهند.

هرساله در دهه اول محرم ایستگاه های صلواتی و پخش نذری رونق بسیار زیادی داشت و همین امر باعث هویدا شدن شور و شوق حسینی در کشور می شد به طوری که در هر گوشه از این شهر گویی انگار روضه ارباب مظلومان حسین (ع) را زمزمه می کنند.

  اما امسال جهان میزبان یک مهمان ناخوانده به اسم ویروس گوش فرا داده و بار دیگر نشان دادند پایبندترین افراد نسبت به پروتکل های بهداشتی هستند   پس از شروع موج دوم کرونا گوش فرا داده و بار دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروان نوحه خوان

کاروان نوحه خوان