موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 10:052020-08-26سياسي

عاشورا یک سرمایه بزرگ اسلامی است که موجب وحدت می شود


دانشیار دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: عاشورا، یک رخداد و واقعه شیعی نیست، بلکه یک سرمایه بزرگ اسلامی است که می تواند موجب وحدت و پویایی مسلمانان شود.

- ، حمیدرضا شریعتمداری در دومین جلسه از مراسم عاشورا و امروز ما که در کانون توحید برگزار می شود، در سخنانی با موضوع عاشورا، آوردگاه مذهبی یا فرامذهبی؟ گفت: دین یکی از ارکان هویت ساز ماست که مانند همه مؤلفه های هویت، برای انسان مرزبندی هایی را ایجاد می کند و البته انسان با همین مرزبندی هاست که خود را می یابد و می شناسد و آماده سرمایه گذاری و فداکاری می شود.

دینداران با بی دینان و نیز متدینان با پیروان سایر ادیان مرزبندی می کنند.

در درون هر دین هم با دیگر مذاهب، مرزبندی هایی شکل می گیرد، مثل مرزبندی شیعیان با سایر مذاهب و فرق اسلامی.

این مرزبندی ها فوائد و برکات زیادی دارد، از جمله موجب می شود تا ما از طریق مقایسه با دیگران و تعامل با آنها، هم خودمان را بهتر بشناسیم و هم نقاط قوت و ضعف خود را بهتر تشخیص بدهیم.

ولایت بدون برائت معنا و تاثیرگذاری لازم را ندارد وی با اشاره به ترکیب دو مؤلفه ولاء(پیروی و التزام) و براء(مرزگذاری و سلب) که تشیع در ذات خود از آنها تشکیل شده گفت: برائت به معنای مرزبندی است و این درست است که ولایت بدون برائت معنا و تاثیرگذاری لازم را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورا یک سرمایه بزرگ اسلامی است که موجب وحدت می شود

عاشورا یک سرمایه بزرگ اسلامی است که موجب وحدت می شود