مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 12:052020-08-26اجتماعي

اهمیت مضاعف توجه به آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه


آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه در روزهای کرونایی از آنجایی اهمیت مضاعف پیدا می کند که آموزش مهارت ها به این کودکان عموما از طرف خانواده ها با چالشهایی همراه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکرونا در کشور این نگرانی که آیا آموزش های مجازی می تواند برای یک سال تحصیلی جایگزین آموزش حضوری شود، دغدغه ای جدی برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

از سوی دیگر شاید مهمترین گروه هدف آموزش و پرورش که با وجود جامعه آماری پایین آن به نسبت جمعیت کل دانش آموزی، باید یکی از دغدغه های جدی مسئولان باشد دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

در ابلاغیه شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1399، درباره این گروه از دانش آموزان نیز بر اساس پروتکل های مربوط به مناطق سفید، زرد و قرمز توضیحاتی ارائه شده است که در جداول زیر می بینید: دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش شامل دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، دانش آموزان آسیب دیده بینایی، دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی، دانش آموزان با کم توانی ذهنی، دانش آموزان چند معلولیتی، دانش آموزان اختلال رفتاری – هیجانی و طیف اوتیسم و دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

این کودکان و نوجوانان به جهت اینکه عموماً نیاز به آموزش ها با روش های خاص دارند بیشتر از سایر گروه ها نیاز به حضور در فضای آموزشی و ارتباط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت مضاعف توجه به آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه

اهمیت مضاعف توجه به آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه