مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 02:052020-08-26پزشكي

مسیر خودکفایی ایران در تهیه داروهای مشتق از پلاسما


معاون تضمین کیفیت و کنترل کیفی سازمان انتقال خون ایران، با اعلام گزارشی از روند تهیه داروی مشتق از پلاسما در طرح پالایش قراردادی راهبرد سازمان انتقال خون را حرکت در مسیر خودکفایی ترسیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکاربرد مهمی یافته است.

وی افزود: خون و فرآورده های آن از سال 2013 توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان داروهای اساسی اعلام شد و پلاسما به عنوان فرآورده خون، ماده میانی در شرکت های تولید کننده داروهای مشتق از پلاسما به کار می رود.

امینی ادامه داد: داروهای مشتق از پلاسما یا بیولوژیک بخشی از داروهایی هستند که امروزه در درمان بسیاری از بیماری ها جایگاه خاصی دارد چنانکه اکنون پلاسمای دریافتی از بیماران بهبود یافته از کووید 19 در درمان بیماران مبتلا به کار می رود و جامعه بشری منتظر تولید ایمنوگلوبولین اختصاصی کووید 19 برای درمان بیماران در پاییز و زمستان سال جاری است و ایران در این زمینه از کشورهای پیشرو به حساب می آید.

وی توضیح داد: پلاسمای انسانی حاوی بیش از 1000 پروتیین است که بیش از 250 مورد آنها مشخص و شناسایی شده اند و بیش از 30 پروتیین از این موارد شناسایی شده، به صورت تجاری از پروتیین تغلیظ شده خون، تهیه شده و به عنوان داروهای در دسترس هستند که بیشترشان گران و برخی نیز کمیاب و ذخایر کمی از آنها موجود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر خودکفایی ایران در تهیه داروهای مشتق از پلاسما

مسیر خودکفایی ایران در تهیه داروهای مشتق از پلاسما