مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 06:152020-08-27پزشكي

شایع ترین علت خشکیدگی تابستانه درختان گیلاس


یکی از اعضای هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور مهم ترین و شایع ترین علت خشکیدگی درختان گیلاس در باغات تهران و البرز در سال های اخیر و در این فصل را بیماری پوسیدگی فیتوفتورایی ریشه عنوان کرد.

- یکی از اعضای هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور مهم ترین و شایع ترین علت خشکیدگی درختان گیلاس در باغات تهران و البرز در سال های اخیر و در این فصل را بیماری پوسیدگی فیتوفتورایی ریشه عنوان کرد.

  حسین خباز جلفایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این بیماری یکی از بیماری های رایج درختان گیلاس در ماه های تیر، مرداد و شهریور است که در استان های تهران و البرز برخی درختان گیلاس (عمدتاً 5 تا 20 ساله) در حالی که میوه دارند، دچار خشکیدگی می شوند.

وی مهم ترین علت این خشکیدگی را بیماری پوسیدگی ریشه و طوقه در اثر قارچی به نام فیتوفترا بیان کرد و افزود: این قارچ بیمارگر توسط نهال آلوده و یا آب آلوده وارد باغ می شود و با رشد خود در بافت های ریشه درختان به مرور ریشه آنها را می پوساند و در نتیجه در ماه های گرم سال که ریشه باید نیازهای آب و غذایی درخت مملو از میوه و برگ را فراهم کند، قادر به این امر نبوده لذا درختان دچار خشکیدگی می شوند.

این عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در ادامه راه های پیشگیری از بیماری پوسیدگی فیتوفتورایی ریشه را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین علت خشکیدگی تابستانه درختان گیلاس

شایع ترین علت خشکیدگی تابستانه درختان گیلاس