مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 07:302020-08-27اقتصادي

رشد 84 درصدی تولیدات ناوگان ریلی/هیچگونه واردات خارجی نداشتیم


معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن، از رشد 84 درصدی تولیدات سازندگان ناوگان ریلی در سال گذشته در مقایسه با سال 97 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدهادی ضیایی مهر گفت: در سال گذشته 778 دستگاه ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو در داخل کشور ساخته شد که ارزش این ناوگان، هزار و 270 میلیارد تومان بود.

وی با بیان این که ساخت این تعداد واگن 50 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی داشته است، افزود: در مجموع برای 3 هزار و 251 نفر نیز ایجاد اشتغال شده و در سال 98 با تشکیل کارگروه مشترک میان راه آهن و وزارت صمت، تلاش کردیم که بر مدیریت واردات ناوگان ریلی کنترل داشته باشیم.

ضیایی مهر با اشاره به سال رونق تولید و هدف گذاری برای حداکثر استفاده از ظرفیت داخل، ادامه داد: با هماهنگی تنگاتنگ با وزارت صمت سعی کردیم در سال گذشته هیچ گونه ناوگان ریلی ساخت خارج از کشور، وارد نشود؛ همچنین با امضا توافق نامه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در اواخر سال 98، زمینه ارائه تسهیلات مالی به سرمایه گذاران و سفارش دهندگان و سازندگان ریلی نیز فراهم شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن اظهار داشت: این دو تصمیم باعث شد که از ظرفیت سازندگان ریلی در سال 98 بهره برداری نسبتاً خوبی شود و در مجموع همه سازندگان ناوگان ریلی کشور در سال گذشته درگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 84 درصدی تولیدات ناوگان ریلی/هیچگونه واردات خارجی نداشتیم

رشد 84 درصدی تولیدات ناوگان ریلی/هیچگونه واردات خارجی نداشتیم