مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 شهریور 1399 ساعت 11:152020-08-27بين الملل

رصد تحرکات داعش در جنوب لیبی


سخنگوی رسمی نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر می گوید که تحرکات گروه تروریستی داعش در جنوب لیبی را رصد کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد المسماری سخنگوی رسمی نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر گفت که داعش در جنوب لیبی و مشخصا در منطقه أم الأرانب حضور دارد.

المسماری در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که عناصر داعش در این منطقه حضور دارند و آن ها با پشتیبانی یک گردان از مزدوران چادی در روز سه شنبه تحرکات بیشتری داشتند.

او همچنین گفت که شماری از عناصر داعش پس از فرار از بنغازی به طرابلس پایتخت لیبی گریخته اند.

المسماری همچنین مدعی شد که همزمان با تحرکات نیروهای شرق لیبی برای پیشروی به سمت طرابلس در راستای نبرد فراگیر، تحرکات داعش نیز آغاز شده است و مدیریت این نبرد نیز در ترکیه صورت می گیرد تا محاصره  طرابلس را شکسته و نیروهای شرقی لیبی را در تنگنا قرار داده یا اینکه این نیروها را با حوادث دیگری سرگرم کنند.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است.

ترکیه از حامیان دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج است که در غرب لیبی قرار دارد در مقابل این دولت، دولت طُبرُق در شرق لیبی است که خلیفه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد تحرکات داعش در جنوب لیبی

رصد تحرکات داعش در جنوب لیبی