مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 شهریور 1399 ساعت 05:552020-08-28پزشكي

تشخیص حملات قلبی تنها در 10 دقیقه


تحقیقات جدید نشان می دهد که یک آزمایش بزاق ساده می تواند وجود یک نشانگر زیستی پروتیین را که از وقوع حمله قلبی خبر می دهد، فقط در 10 دقیقه تشخیص دهد.

- تحقیقات جدید نشان می دهد که یک آزمایش بزاق ساده می تواند وجود یک نشانگر زیستی پروتیین را که از وقوع حمله قلبی خبر می دهد، فقط در 10 دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، اگر این آزمایش نمونه اولیه در مطالعات آینده تأیید شود، می تواند سرعت تشخیص و درمان بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی را به طور چشمگیری تسریع کند.

در طی سکته قلبی که معمولاً به عنوان حمله قلبی شناخته می شود، سطح پروتیینی به نام تروپونین به سرعت در جریان خون بیمار افزایش می یابد.

هر حمله قلبی بلافاصله تشخیص داده نمی شود.

علائمی مانند درد قفسه سینه، حالت تهوع و خستگی می تواند برخی از علائم باشند؛ بنابراین هنگامی که بیمار با این علائم به اورژانس مراجعه می کند، پزشکان به سرعت آزمایش خون را برای اندازه گیری سطح تروپونین انجام می دهند.

به طور کلی حدود یک ساعت طول می کشد تا نتیجه آزمایش خون مشخص شود.

روی وست ریچ (Roi Westreich)، محقق این مطالعه از انجمن قلب و عروق اروپا گفت: یک نیاز اساسی برای آزمایش ساده و سریع تروپونین برای بیمارانی که درد قفسه سینه دارند، وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص حملات قلبی تنها در 10 دقیقه

تشخیص حملات قلبی تنها در 10 دقیقه