مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 04:452020-08-29اجتماعي

آداب و رسوم محرم و صفر در شهرستان کوهبنان


مساجد ، حسینیه ها و تکایای محله های قدیمی و روستاهای تاریخی کوهبنان آداب و رسوم مختلفی در ایام محرم و صفر دارند و به شیو ه های مختلف به عزاداری می پردازند تا همچنان یاد و خاطره شهیدان کربلا را گرامی بدارند و این مهم را به نسل های بعدی منتقل کنند.

- اسپند دود کردن جلوی دسته های عزاداری، اهدای پارچه های رنگی برای مراسم علم بندی، پخش شربت و شله زرد در بین هیات های عزاداری و پختن آش نذری و آبگوشت از دیگر نذوراتی است که در کوهبنان و روستاهای اطراف آن هنوز هم با فراوانی انجام می شود.

  مردم این شهرستان به نذر کردن اعتقاد خاصی دارند و بر این باورند که این گونه نذورات در تقویت و افزایش اعتقادات آن ها نقش بسزایی دارد و معتقدند که در ایام محرم و صفر حاجت شان بیشتر و زودتر نسبت به ایام دیگر سال برآورده می شود.

  کرونا سبک و سیاق نذری ها امسال در کوهبنان  تغییر کرده به گونه ای که مردم با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای کمک های مومنانه گام بر می دارند و نسبت به توزیع سبد کالای معیشتی، توزیع ماسک، دستکش ،مواد ضدعفونی کننده و شوینده در بین عزاداران و خانواده های نیازمند با همکاری قرارگاه مواسات امام حسن مجتبی (ع) شهرستان اقدام می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آداب و رسوم محرم و صفر در شهرستان کوهبنان

آداب و رسوم محرم و صفر در شهرستان کوهبنان