مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 09:552020-08-29سياسي

جرعه ای از تاسوعا / خدا عاشق محبان حسین است


تاسوعا روز نشان دادن محور قیام بود تا در کلاس عملی و واقعی به همگان نشان دهد که هدف از این حرکت عظیم زنده کردن وبندگی واقعی خداست و از دینی که به ظاهر نماز وروزه و.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حسین(ع) فرزند پیامبری است که خداوند سبحان او را (وانک لعلی خلق عظیم )نامیده است،  او دعای پیامبر(ص)  را  عملی می کند که اللهم اغفر لقومی فانهم لا یعلمون که در لحظه لحظه حماسه کربلا تجربه می شود تا به روز تاسوعا می رسد.

تاسوعا تنها به معنی روز نهم محرم معنی نمی شود؛  تاسوعا یعنی ایجاد اتساع و وسعت یافتن و وسعت دادن، دایره را وسیع کردن، افق دید را باز نمودن و حتی دشمن را دوست دیدن و به او و سرنوشت او و آینده او حساس شدن است و به عبارت دیگر تاسوعا آمادگی و تمهید مقدمات ورود به عاشوراست.

  تاسوعا یعنی بالا بردن ظرفیت ها و گشادگی قلب و صدر و سینه برای دیدن مهر و محبت و عشق امام حسین(ع) نسبت به حرّ ابن یزید ریاحی اولین کسی که راه را بر امام بست و با خواندن فرمان عبیدالله رنگ و رخسار امام را تغییر داد و دختران پیامبر را ترساند و خوف و لرزه بر اندامشان انداخت.

  اما در تاسوعا حسین(ع) آن مهر مسلم و وفای مسجل آن حرّ را با یک جمله تنها با یک جمله “انت حر، و الحرّ حر حتی فی بطن امه “که چون آذرخشی بر جانش نهاد حرّ را دگرگون ساخت و حرّ یزیدی را چنان حسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرعه ای از تاسوعا / خدا عاشق محبان حسین است

جرعه ای از تاسوعا / خدا عاشق محبان حسین است