مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 12:352020-08-29سياسي

عناصر قیام امام حسین(ع) به روایت شهید صدر


شهید آیت الله محمد باقر صدر در کتاب «ائمه اهل البیت و دورهم فی تحصین الرساله الإسلامیّه» خود پیرامون عناصر قیام امام حسین(ع) سخن گفته است.

- شهید آیت الله محمد باقر صدر در کتاب ائمه اهل البیت و دورهم فی تحصین الرساله الإسلامیّه خود پیرامون عناصر قیام امام حسین(ع) سخن گفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آنچه در ادامه می آید ترجمه سخنرانی شهید آیت الله محمدباقر صدر(ره) پیرامون عناصر قیام امام حسین(ع) است که توسط مهدی خوجه گی از کتاب ائمه اهل البیت و دورهم فی تحصین الرساله الإسلامیّه وی ترجمه شده است.

عناصر قیام امام حسین(ع) جاهلیت فقط مرحله ای تاریخی نیست که دوره اش به سر آمده باشد، بلکه حالتی اجتماعی است که هرگاه شرایطش محقق شد ممکن است تکرار گردد؛ چرا که در حقیقت جاهلیت انحراف از شریعت خداوند و هدایت انبیاء و تصمیم بر طبق هوای نفس است.

همان طور که در قرآن کریم آمده است: أَفَحُکْمَ الْجَاهِلِیَّهِ یَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنْ اللَّهِ حُکْماً لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ [1] .

(آیا قانون و دستور جاهلیت را می جویید؟ و برای قومی که یقین دارند، چه کسی در قانون و دستور بهتر از خداست!؟) بازگشت جاهلیت به عرصه زندگی به معنای دوری قانون و دستور خدا از این عرصه، دشمنی با نظام اسلامی و دور کردن امت از نور حقیقت و عدالت به سوی تاریکی های باطل و ظل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناصر قیام امام حسین(ع) به روایت شهید صدر

عناصر قیام امام حسین(ع) به روایت شهید صدر