مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 01:252020-08-29اقتصادي

اوراق سلف نفتی پیش خور کردن منابع آینده است/ وابستگی 50 درصدی بودجه به نفت


یک کارشناس اقتصادی از اوراق سلف نفتی به عنوان پیش خور کردن منابع آینده یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم به صورت واقعی وابستگی بودجه به نفت را محاسبه کنیم این رقم حدود 50 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از رویکردهای دولت برای جبران بخشی از کسری بودجه، که رییس جمهور از ان به عنوان گشایش اقتصادی یاد کرد انتشار اوراق سلف موازی نفتی است.

فارغ از اینکه این موضوع را می شود گشایش اقتصادی دانست یا خیر، کارشناسان اقتصادی انتشار چنین اوراقی را حتی در شرایط مضیقه بودجه ای کار بسیار خطرناک می دانند که منجر به افزایش بدهی و تعهد برای دولت آینده خواهد بود.

برای بررسی وضعیت بدهی های دولت و انتشار انواع اوراق به منظور جبران کسری بودجه به سراغ ناصر یارمحمدیان اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان رفتیم.

مشروح این گفت وگو بدین شرح است: فارس: رویکردها و اقدامات دولت در دو سه سال اخیر باعث شده به انحای مختلف بدهی ها افزایش یابد.

از جمله این رویکردها می توان به انتشار اوراق مالی طی سال های 98 و سال 99 خارج از سقف مصوب بودجه و اخیرا انتشار اوراق سلف نفتی و همچنین پرداخت مالیات علی الحساب عملکرد سال 99 که قاعدتاً مربوط به آینده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراق سلف نفتی پیش خور کردن منابع آینده است/ وابستگی 50 درصدی بودجه به نفت

اوراق سلف نفتی پیش خور کردن منابع آینده است/ وابستگی 50 درصدی بودجه به نفت