مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 04:102020-08-30سياسي

روایت یک عمر نوکری امام حسین(ع) از زبان پیرغلام بروجنی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بروجن، غم محرم جنس دیگری دارد، آنان که خود را عزادار حسین(ع) می دانند، قلوبشان این روزها منقلب است و حتی کسانی که سیدالشهدا را نمی شناسند اما از واقعه کربلا شنیده اند برای ایشان احترام خاصی قائل هستند.

ما با سابقه ترها را در هیئت عزای حسین(ع) به پیرغلام می شناسیم، آنها که در برپایی مجلس سیدالشهدا تلاش می کنند و دلشان را به نوکری ابا عبدالله الحسین(ع) گره زده اند.

خبرنگار فارس به گفت وگو با سید کمال اشرف نیا از پیرغلامان بروجن پرداخته، پیرغلامی که از نحوه عزاداری بروجنی ها ماقبل از انقلاب و پس از آن، از اشک های شهید محمد کردیان و شهید حشمت کیانی و نعمت نوکری در دستگاه امام حسین(ع) سخن می گوید.

فارس: زمان قبل از انقلاب اوضاع هیئت و نوحه خوانی چگونه بود؟ پیرغلام حضرت سیدالشهدا(ع): هیئت داری در بروجن به صورت سینه زنی بود، در نوحه خوانی ها بسیاری از نوحه خوان ها شعرهای ضد شاهنشاه به کنایه می خواندند و شعرها رنگ سیاسی داشت، این اعتراضی به حکومت طاغوت بود.

در بروجن منبرها برگزار می شد؛ آیت الله مروی، آیت الله یزدی و آیت الله مفتح از افرادی بودند که در بروجن رفت وآمد داشتند و برای مردم سخنرانی می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت یک عمر نوکری امام حسین(ع) از زبان پیرغلام بروجنی

روایت یک عمر نوکری امام حسین(ع) از زبان پیرغلام بروجنی