مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 06:152020-08-30سياسي

موشک های بالستیک ایران رکورد شکستند


موشک «شهید حاج قاسم» با برد 1400 کیلومتر را می توان دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان برشمرد، رکوردی که پیش از این نیز با ساخت موشک دزفول در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از فارس، طی روزهای گذشته، وزارت دفاع از چند دستاورد دفاعی رونمایی کرد که در میان آنها دو دستاورد موشکی بیش از بقیه خودنمایی کرد.

موشک بالستیک تاکتیکی «شهید حاج قاسم» با نام و یاد سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه از جمله دستاوردهای دفاعی بود که رونمایی شد.

آنگونه که فارس گزارش داده است؛ موشک شهید حاج قاسم با وزن بیش از 7 تن و طول 11 متر، وزن سرجنگی 500 کیلوگرم دارای برد عملیاتی 1400 کیلومتر و دقت نقطه زنی در حداکثر برد است.

این موشک با سرعت ورود به جو معادل 12 برابر سرعت صوت قادر است از هرگونه سامانه دفاع موشکی عبور کرده و با توجه به دقت بسیار بالا و سرجنگی پرقدرت خود، هدف را نابود می کند.

از دیگر ویژگی‌های موشک قاسم به دلیل برخورداری از موتور سوخت جامد ترکیبی و قابلیت‌های تاکتیکی آن، سرعت عملیات آماده سازی و روانه سازنی آن بسیار کم بوده و فقط در مدت چند دقیقه قابل شلیک خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشک های بالستیک ایران رکورد شکستند

موشک های بالستیک ایران رکورد شکستند