مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 10:102020-08-30فرهنگي

این هنرمند مسیحی، «سمفونی عاشورا» را ساخته


در روزهایی که تنها یکی دو هفته به اهدای جایزه ویژه «کتاب های صلح» سال 2020 به «لوریس چکناواریان» باقی ‏است، زمزمه های تکمیل مهم ترین اثر وعده داده شده این آهنگساز و موسیقیدان می تواند روزهای درخشان این هنرمند بین المللی را ‏برایش به یاد ماندنی تر کند.

- جی پلاس، روز دوازدهم سپتامبر جایزه ویژه کتاب های صلح ‎ به علت فعالیت هایی که برای گسترش فرهنگ صلح انجام داده به لوریس چکناواریان اهدا خواهد شد.

این روزها اما بهانه بهتری برای به یاد آوردن این آهنگساز وجود دارد: چکناواریان چندسال است که وعده تولید و انتشار سمفونی عاشورا را می دهد.

سمفونی دیگری علاوه بر اپراها و سمفونی هایی چون رستم و سهراب ، رستم و اسفندیار ، آفرینش ، سیاوش ، ضحاک ، شمس و مولانا ، گفت وگوی تمدن ها ، رسول عشق و امید و جهان پهلوان تختی - که خود لوریس چکناواریان همیشه از آن به عنوان بهترین و دلی ترین اثر کارنامه اش نام برده است، اما هنردوستان و علاقه مندان این آهنگساز تاکنون جز یک اجرای سه دقیقه ای از بخشی از این سمفونی که با نام مکن ای صبح طلوع در فضای مجازی منتشر شده، چشم شان به جمال این روایت موسیقایی از شب عاشورا روشن نشده است.

چکناواریان تاکنون 6 اپرا، 5 سمفونی و 45 موسیقی فیلم ساخته.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این هنرمند مسیحی، «سمفونی عاشورا» را ساخته

این هنرمند مسیحی، «سمفونی عاشورا» را ساخته