مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 10:152020-08-30بين الملل

5 دلیل شکست ماموریت پامپئو در سودان


مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در حالی روز پنجشنبه سفرش به منطقه را به اتمام رساند که از رایزنی هایش با رهبران 5 کشور عرب زبان برای قانع کردن این کشورها جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نتیجه ای حاصل نکرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه العربی الجدید در یادداشتی همزمان با پایان سفرهای پامپئو به منطقه با واکاوی دلایل این شکست و مشخصا در سودان که انتظار می رفت به خاطر باج خواهی های آمریکا برای حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم تسلیم خواسته ایالات متحده شود چنین نوشت: شاید بتوان دلایل ناکامی وزیرخارجه آمریکا از تحقق انتظاراتش از دولت سودان برای عادی سازی روابط با اسراییل در سفر روز دوشنبه وی به خارطوم را در 5 مساله خلاصه کرد.

این نخستین سفر پامپئو به سودان پس از سقوط عمر البشیر، رییس جمهور مخلوع این کشور بود که با هدف قانع نمودن کشورهایی عربی و درمیان آنها سودان به قدم نهادن در راه امارات در آشکار نمودن عادی سازی کامل روابط با اسراییل ، انجام شد.

دلایل شکست موضع سیاسی دولت عبدالله حمدوک که بر مخالفت با عادی سازی روابط با اسراییل استوار می باشد، دلیل اصلی خارطوم در رد پیشنهاد عادی سازی روابط با اسراییل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 دلیل شکست ماموریت پامپئو در سودان

5 دلیل شکست ماموریت پامپئو در سودان