مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 02:552020-08-30اقتصادي

بغض گلوی زرشک کاران کشور ترکید


زرشک پلو مرغ؛ غذایی خوشمزه که محبوب ایرانی هاست و آذین بخش سفره مهمانی هایشان اما استفاده های زرشک که به نام یاقوت سرخ در دنیا معروف است و تنها می توان آن را در خراسان جنوبی یافت تنها به زرشک پلو خلاصه نمی شود و آن را می توان در مربای زرشک، - سس زرشک، کیک زرشک، ترشی زرشک، آب زرشک و خیلی از غذاهای دیگر دید.

درست است که آوازه خراسان جنوبی به عنوان دارنده رتبه اول تولید زرشک در کشور پیچیده و انحصار این محصول در دست کشاورزان این استان است اما نه تنها زخم خار درختان زرشک بر دستان زرشکاران پینه بسته که هنوز محصول پارسالشان روی دستشان باد کرده و تا برداشت دو ماه دیگر هم زمانی نمانده است.

حالا زرشک کاران مانده اند با محصولی که هر روز با ماندگاری بیشترش در بارگاهها و انبارها از کیفیتش کاسته شده و دلالانی که می خواهند از اب گل آلود ماهی بگیریند و محصول کشاورزان بخت برگشته را مفت بخرند؛ علاوه بر انکه هزار و یک مشکل از مرحله تولید تا صادرات از جمله تولید غیراستاندارد و فراوری و بازاریابی ضعیف و در نهایت نوسان قیمت بر سر تولیدکنندگان این محصول آوار شده است.

اما انگار زرشک حتی در لفظ عامیانه مردم مظلوم واقع شده و آن را هنگامی بکار می برند که می خواهند حرف طرف مقابلشان را باور نکنند و یا آن را به عبارتی دیگر رد کنند اما همین زرشک که به رن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغض گلوی زرشک کاران کشور ترکید

بغض گلوی زرشک کاران کشور ترکید