مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 04:552020-08-31اقتصادي

تولید 600 تن عسل کُنار تا پایان امسال در قیروکارزین


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: امسال و با توجه به شرایط آب و هوایی ناشی از بارندگی های زمستان و بهار گذشته، پیش بینی می شود که شاهد تولید حدود 600 تن عسل کُنار در این شهرستان باشیم.

- مهدی همتی دوشنبه 10 شهریور با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین در جنوب شرقی استان فارس از مستعد ترین مناطق قشلاقی برای پرورش زنبور عسل در نیمه دوم سال است، عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از 90 هزار کندوی زنبور عسل بومی و مهاجر به منطقه وارد و اسکان گیرند.

همتی اعلام کرد: برآوردهای کارشناسی حاکی از این است که زنبورداران مستقر در قیروکارزین بیش از 600 تن عسل کُنار تولید و تا اوایل آبان ماه آتی کار برداشت آن را انجام دهند.

همتی با تاکید بر اینکه بیش از 500 زنبورستان از شهرستان های مختلف استان فارس و همچنین استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهار محال و بختیاری، قم، مرکزی و گلستان در این شهرستان مستقر خواهند شد، افزود: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت بیماری در این شهرستان رعایت تمام پروتکل های ویژه بهداشتی برای زنبورداران الزامی است.

او با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین و مراکز جهاد کشاورزی تابعه تنها مرجع صدور مجوز اسکان زنبورستان در این شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: به همراه داشتن مجوز کوچ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 600 تن عسل کُنار تا پایان امسال در قیروکارزین

تولید 600 تن عسل کُنار تا پایان امسال در قیروکارزین