مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 05:252020-08-31بين الملل

لزوم تحقق حافظه مجازی در سطح ملی


استاد دانشگاه و روزنامه نگار پیشکسوت ـ ایجاد دو سامانه «حافظه ملی ایرانیان» و «سنا» را در راستای ایجاد گشودگی در اطلاع رسانی دانست که درهای مراکز آرشیوی و اسنادی که پیش از این بسته بود یا در دسترسی به آنها محدودیت وجود داشت، - هادی خانیکی ـ استاد دانشگاه و روزنامه نگار پیشکسوت ـ ایجاد دو سامانه حافظه ملی ایرانیان و سنا را در راستای ایجاد گشودگی در اطلاع رسانی دانست که درهای مراکز آرشیوی و اسنادی که پیش از این بسته بود یا در دسترسی به آنها محدودیت وجود داشت، باز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه حافظه ملی ایرانیان و سامانه نشریات ایران (سنا) در روزهای گذشته، توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تاسیس شد.

سامانه حافظه ملی ایرانیان دارای چهار بخش شبکه کتابخانه های کشور ، شبکه مراکز اسناد کشور ، فهرستگان نسخ خطی و بانک نشریات ایران است و در سامانه سنا، امکان دسترسی به نشریات از زمان قاجار تا کنون وجود دارد.

هادی خانیکی، روزنامه نگار و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه، درباره تاسیس سامانه حافظه ملی ایرانیان و سامانه نشریات ایران (سنا)، گفت: از طریق اخبار در جریان رونمایی و آغاز به کار این دو سامانه قرار گرفتم و باید بگویم این اقدام، اقدامی بزرگ و مهم در حوزه اطلاع رسانی است که دسترسی به منابع کمیاب را ممک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تحقق حافظه مجازی در سطح ملی

لزوم تحقق حافظه مجازی در سطح ملی