مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 07:202020-08-31سياسي

انتقال 2988 محکوم ایرانی و خارجی به کشور خود


در دولت تدبیر و امید تعداد 2988 محکوم ایرانی و خارجی براساس موافقتنامه ها و تفاهمنامه های حقوقی قضایی برای گذراندن ادامه دوران محکومیت به کشور متبوع خود منتقل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سید علیرضا آوایی درباره موافقتنامه‌ها و تفاهمنامه‌های بین المللی افزود: اکنون 84 موافقتنامه در زمینه معاضدت حقوقی و کیفری، استرداد مجرمان و انتقال محکومان و یادداشت تفاهم همکاری با کشور‌های مختلف منعقد شده که تعداد 32 این موافقتنامه‌ها در دوران تصدی دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سال 98 و سال جاری تعداد 307 نفر از هموطنان زندانی به کشور بازگرداندده شدند و در همین مدت نیز تعداد 806 محکوم خارجی محبوس در زندان‌های ایران برای گذراندن باقیمانده محکومیت خود به کشور‌های متبوع خود بازگردانده شدند.

آوایی اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با برخی کشور‌ها همچنان در دستور کار قرار دارد و این اقدام برکات خوبی برای کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد حبس و زندان، افرادی که جرم مرتکب شده اند باید مجازات شوند، ولی وقتی فردی خارج از کشور خود مرتکب جرمی می‌شود، بیش از خود او، خانواده گرفتار می‌شود، زیرا نه امکان دیدار دارند وگاهی اوقات حتی ویزا هم به آن‌ها داده نمی‌شود بنابرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال 2988 محکوم ایرانی و خارجی به کشور خود

انتقال 2988 محکوم ایرانی و خارجی به کشور خود