مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 09:552020-08-31اجتماعي

ضعف ضابطه برای کاهش مصرف پلاستیک


مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برخی از آمارها کشور ما جزو 10 کشور با مصرف بالای پلاستیک است، گفت: ما ضوابطی برای کاهش مصرف پسماند پلاستیکی نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ؛ در نشست مشترک مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با یک بانوی کارآفرین پسماند، چالش های کاهش مصرف پلاستیک و عدم نتیجه بخشی اقدامات و برنامه های اجرا شده در این زمینه بررسی شد.

شینا انصاری در این نشست بر ضرورت آگاهسازی شهروندان از مخاطرات زیست محیطی استفاده از کیسه های پلاستیکی تاکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت و محیط زیست، می بایست مصرف کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف را کاهش داد و از کیسه های پارچه ای وجایگزین های پایدار استفاده نمود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برخی از آمارها کشور ما جز ده کشور با مصرف بالای پلاستیک است گفت: ما ضوابطی برای پسماند پلاستیکی و کاهش مصرف مواد آسیب رسان به محیط زیست نداریم و من معتقدم تحقق کاهش مصرف پلاستیک در کشور نیازمند وضع سیاستهای بازدارنده و تشویقی و تقویت زیرساخت هاست.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه امروزه مبحث پلاستیک های زیست تخریب پذیر مورد توجه قرار گرفته است اما هنوز ابهامات فراوانی وجود دارد و توسط متخصصان محیط زیست تأیید نشده است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف ضابطه برای کاهش مصرف پلاستیک

ضعف ضابطه برای کاهش مصرف پلاستیک