مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 12:052020-08-31اقتصادي

کمبود برنج، دست دلالان را برای افزایش باز می کند


کمبود برنج خارجی در بازار باعث می شود دلالان از شرایط سو استفاده کنند؛ به طوری که یا برنج را از شالیکاران ارزانتر خریداری می کنند و یا قیمت آن را برای مصرف کننده بالا می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مسیح کشاورز با بیان اینکه سه مولفه قیمت جهانی، نرخ ارز و مجموع سود و عوارض گمرکی و سایر هزینه‌ها در قیمت تمام شده کالا‌های وارداتی موثر است، گفت: قیمت جهانی برنج رو به کاهش است، اما در کشور مشکل افزایش نرخ ارز و هزینه‌های مربوط به انبار داری وجود دارد که اثرات خود را بر قیمت تمام شده برنج وارداتی می‌گذارند.

وی اضافه کرد: ارز نیمایی 14 هزارتومانی در حال حاضر به حدود 20 هزارتومان رسیده است و خواهش کردیم که هرچه سریعتر برای ترخیص برنج‌های رسوبی در گمرکات ارز تخصیص داده شود تا این محموله‌ها بیش از این مشمول سایر هزینه‌ها از جمله انبارداری و دموراژ نشوند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه زمانی که ارز نیمایی 14 هزارتومان بود برنج خارجی در بازار کیلویی 16 هزارتومان فروخته می‌شد، اظهار کرد:در حال حاضر با افزایش نرخ ارز نیمایی قیمت برنج خارجی در بازار 18 تا 20 هزارتومان است.

یعنی بسته به نوع ارزی که با آن برنج خریداری می‌شود قیمت‌ها در این بازه متغییر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود برنج، دست دلالان را برای افزایش باز می کند

کمبود برنج، دست دلالان را برای افزایش باز می کند