مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 18:452020-08-31سياسي

از کربلا تا شام در «روز سوم امام»


برگزاری مراسم روز سوم شهادت امام حسین(ع) معروف به «روز سوم» سنت دیرینه همدانی هاست که علاوه بر عزاداری وقایع از کربلا تا شام نیز در آن به تصویر کشیده می شود.

- خبرگزاری فارس - همدان: سومین روز شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران وفادارش برای همدانی ها حال و هوای خاصی دارد، مراسمی که معروف است به روز سوم امام و با حضور مردم این دیار همه ساله با شوری وصف ناشدنی برگزار می شود.

هر سال در روزی که گفته می شود روز دفن پیکر مطهر شهدای کربلا به دست طایفه بنی اسد است، این طایفه به صورت نمادین از همدان خارج می شود، دسته جات عزاداری نیز خود را به میدان مرکزی همدان(میدان امام) می رسانند و مردم نیز همراه با آنها عزاداری کنان برای سید و سالار شهیدان بر سر و سینه می زنند.

یکی از هیات هایی که مظلومیت روز سوم شهادت امم حسین(ع) را به تصویر کشیده و با اجرای تعزیه غربت و مظلومیت اسرای کربلا را به نمایش می گذارد، هیات امامزاده یحیی(ع) است، در این هیات حرکت نمادین کاروان اسرای نینوا، حرکت طایفه بنی اسد، صحنه سازی خرابه شام و خیمه های سوخته به نمایش گذاشته شده است.

این هیات در همدان از قدمت و سابقه طولانی برخوردار است به طوری که هر سال کاروان نمادین اسرای کربلا همراه با تعزیه از بلوار مدنی مقابل امامزاده یحیی(ع) حرکت کرده و با عبور از آرامگاه به سمت میدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کربلا تا شام در «روز سوم امام»

از کربلا تا شام در «روز سوم امام»